Κάθε χρόνο, το ίδιο μαρτύριο. Να με συγχωρείτε, αλλά είμαι αρκετά φορτισμένος μετά από αυτά που είδα να συμβαίνουν στον τελευταίο αγώνα που έπαιξα στο PES 2012, ο οποίος με ανάγκασε να πω το απλό “ΟΚ, πάμε για review και να πάει στο ανάθεμα”. Ναι ξέρω, οι οπαδοί της σειράς θα πουν ότι είμαι άμπαλος, ότι δεν ξέρω να παίζω, ότι φταίει ο ανάδρομος Ερμής, ότι φταίνε οι κάλτσες που φοράω κι ότι αν έβαζα άλλη κολόνια τότε να ήταν διαφορετικά τα πράγματα. Οι ίδιοι βέβαια οπαδοί μετά από λίγο θα βγουν και θα πουν ότι χάνει σε πολλούς τομείς το PES 2012 – όταν με το καλό θα ετοιμάζεται να βγει το PES 2013. Ακριβώς όπως έκαναν και τότε.
Pro Evolution Soccer 2012: 6.5
Ας συνεχίσουμε λίγο τυπικά. Το παιχνίδι μας παρέχει με μια ποικιλία ειδών παιχνιδιών και μπορούμε να επιλέξουμε ανάμεσα στα φιλικά ματς, το UΕFA Champions League, το Copa Lipertadores, τα κλασικά League/Cup και το μεγάλο ζουμί του τίτλου, το Football Life που διαθέτει τα Master League Offline, Master League Online και Become A Legend. Από το κεντρικό μενού μπορείτε επίσης να εισέρθετε στην κοινότητά σας, να προπονηθείτε, να δείτε διάφορα κατορθώματά σας στην gallery, καθώς επίσης και να ξεκλειδώσετε επιπλέον υλικό. Ιδιαίτερη προσοχή πρέπει να δώσετε εδώ όσοι θέλετε να ξεκινήσετε το Master League με κανονική ομάδα, αφού αυτή την δυνατότητα πρέπει να την… ξεκλειδώσετε – κοστίζει 100 πόντους, δύο online αγώνες δηλαδή.
Ο τεχνικός τομέας του PES 2012 κυμαίνεται σε αρεστά επίπεδα. Ομολογώ ότι δεν παρατήρησα πολλές διαφορές σε σχέση με το περσινό παιχνίδι, αλλά αυτό είναι πιστεύω αυτονόητο, αφού ο τίτλος φτιάχνεται με βάση τις κονσόλες τωρινής γενιάς. Τα μοντέλα των ποδοσφαιριστών είναι εξαιρετικά και μπορείτε να διακρίνετε μέχρι και τις φλέβες τους. Ανάλογες εντυπώσεις αφήνει και ο φωτισμός που είναι εκπληκτικός, ενώ οι σκιές των παικτών δεν εξαφανίζονται όταν βρεθούν σε κάποιο σκιερό μέρος. Από την άλλη, το γρασίδι και το πλήθος θα μπορούσαν να είναι καλύτερα, ενώ συχνά-πυκνά θα παρατηρήσετε προβλήματα στο clipping των αντιπάλων μεταξύ τους.
Το ηχητικό μέρος είναι ακριβώς ίδιο με το περσινό – δυστυχώς. Η ελληνική αναμετάδοση των αγώνων είναι κακή κι αυτό φαίνεται στο ύφος τόσο του Θαναηλάκη, όσο και του Σωτηρακόπουλου – σε λιγότερο βαθμό στον τελευταίο ομολογουμένως. Πολύ ψεύτικη και κρύα θα έλεγα, ενώ παρόν δηλώνουν και πάλι προβλήματα στην επιλογή των σχολίων. Αυτό βεβαίως είναι προγραμματιστικό λάθος και δεν φέρουν ευθύνη οι σχολιαστές, αλλά όπως και να το κάνουμε… δεν γίνεται να πηγαίνει κόρνερ από σουτ και να λέει “Ωωωω, ωραία κεφάλια”. Το γεγονός δε ότι ένα τόσο απλό προγραμματιστικό σφάλμα δεν διορθώθηκε, πρέπει να σας προετοιμάσει για την συνέχεια της κριτικής.
Και περνάμε στο ζουμί του PES 2012 που δεν είναι άλλο από το gameplay του. Η Konami καυχιέται για το Active AI, με το οποίο οι επιθετικοί σας κάνουν από μόνοι τους κινήσεις για να τραβήξουν τους αμυντικούς. Να με συγχωρείτε όμως αλλά στο κορυφαίο επίπεδο δυσκολίας δεν είδα κάτι τέτοιο. Αν δεν έδινα πάσα για να προωθήσω χειροκίνητα τον παίκτη ή αν δεν χρησιμοποιούσα το επίσης καινούριο Teammate Control, τα μουσκάρια μου θα καθόντουσαν και θα φανφαριζόντουσαν εις τους αιώνας των αιώνων αμήν.
Πάντως το Off The Ball – μαζί με το Teammate Control – είναι ιδιαίτερα χρήσιμο στα φάουλ και στα κόρνερ και θεωρώ ότι αξίζουν εύσημα στην Konami γι αυτήν της την κίνηση. Πλέον μπορείτε να επιλέξετε τον παίκτη που θέλετε και να δοκιμάσετε να σκοράρετε με έναν μοναδικό τρόπο. Το δε Pass Support περισσότερο ζημιά κάνει στις πάσες παρά καλό. Κι αυτό γιατί αντιμετώπισα πάρα πολλά προβλήματα, τόσο στην μπάρα ενέργειας των πασών όσο και στις κατευθύνσεις που όριζα τις πάσες να πάνε. Να φανταστείτε ότι σε κάποια φάση ο Rooney μου έκανε υπερυψωμένη through-pass στα πλάγια ενώ εγώ του έλεγα να την κάνει μπροστά. Η ακυρότητα σε όλο της το μεγαλείο.
Και φτάνουμε στο αγαπημένο μου μέρος, την σωρεία προβλημάτων που μαστίζει το Pro. Ναι, για ακόμη μια φορά θα δείτε τα γνωστά συρτάκια, και πάλι θα δείτε να τραβάει “χειρόφρενο” ο παίκτης όταν τον αλλάζετε, και πάλι ανοίγουν τρύπες οι αμυντικοί χωρίς να μένουν στην θέση τους, και πάλι θα δείτε να τρέχουν προς την κατεύθυνση της μπάλας κι όχι εκεί που τους λέτε να πάνε με το stick, και πάλι υπάρχουν scripted καταστάσεις όπου κάτι θα γίνει με έναν συγκεκριμένο τρόπο ότι κι αν κάνεις, κλπ.Είναι φριχτό να βλέπεις κάθε χρόνο τα ίδια ακριβώς προβλήματα. Είναι σαν να έχει φάει στούκα ένα Subaru Impreza, να έχει αχρηστευθεί ο κινητήρας κι εσύ αντί να τον φτιάξεις – αφού είναι η καρδιά του αυτοκινήτου – να κάθεσαι να βάζεις νέον, νέα φανάρια, άλλο turbo και άλλη αεροτομή. Ε με αυτά δεν θα τα “πιάνει” το αμάξι σου ρε φίλε, πώς να το κάνω.
Και πείτε μου τι διάολο κάνει εδώ ο Berbatov. Ναι, είμαι στην επίθεση κι αντί να πάρει την μπάλα που είναι μπροστά του κάνει πίσω βηματάκια; Και μετά στρίβει για να μην πέσει πάνω του η μπάλα; Με ποια λογική ρε; Δηλαδή δεν γίνονται αυτά. Χώρια ότι το πόδι του αμυντικού περνάει μέσα από το πόδι του παίκτη μου για να την απομακρύνει. Κι ερωτώ τώρα εγώ, γιατί να μην περάσει το πόδι του δικού μου παίκτη μέσα από του αντιπάλου και να σουτάρει που του είχα πει; Γιατί μιλάμε για ένα scripted event, γι αυτό.Ή μήπως εδώ; Το γνωστό σταμάτημα στα καλά καθούμενα του αμυντικού που μαρκάρει έναν επιθετικό; Είσαι σοβαρή ρε Konami; Κάθομαι εγώ και προσπαθώ να μην δημιουργούνται τρύπες κι οι αμυντικοί μου τεμπελιάζουνε; Για να μην μιλήσω για αυτό, όπου όταν σταματάω το replay έχω πατήσει ήδη να την κλέψει ο υπερήρωας Ronaldo με overral 101 παρακαλώ, και το αποτέλεσμα; Καθυστέρει ο Ronaldo κάνοντας πίσω βήματα (εγώ να κλέψω πάτησα, όχι το πίσω) ΜΕΧΡΙ να κάνει ο αντίπαλος την ντρίπλα ώστε να του δοθεί φάουλ. Ή μήπως εδώ όπου ο παίκτης αφενός δεν υπακούει στο stick και πηγαίνει πιο πέρα από όπου όριζα, αφετέρου δεν κάνει ούτε καν κεφαλιά ενώ είχα πατήσει το κουμπί. Το αποτέλεσμα; Να βγει ο επιθετικός μόνος του. Ε μα κάτσε ρε Konami, τι μπαρούφες είναι τούτες – ρητορική ερώτηση, αφού είναι οι ίδιες περσινές μπαρούφες που δεν διόρθωσαν. Έχει πρόβλημα ο πυρήνας του κι εσύ μου βάζεις Xenon φώτα;
Κλείνοντας την κριτική, οφείλω να σχολιάσω τον αγώνα που με έκανε να πετάξω μερικές βρισιές βραδιάτικα και να αποφασίσω να γράψω το review. Παίζω online και είμαι στην σέντρα. Δίνω πάσα προς τα πίσω και την κάνει πολύ σιγανή. Ο αντίπαλος είναι κοντά. Κάνω ξανά πάσα κι ενώ η δύναμη είναι στην μέση, η πάσα πάει σαν χελώνα. Ο αντίπαλος την παίρνει, αμυντικοί δεν υπάρχουν και γκολ. Παραβλέποντας το όλο σκηνικό, συνεχίζω. Μετά από κάνα 10λεπτο κι αφού είμαι στην άμυνα, δίνω πάσα στο τέρμα (η δύναμη στα τρία τέταρτα). Η πάσα πάει σαν χελώνα κι επιθετικός τρέχει. Πατάω το τρίγωνο (χειριστήριο με κουμπιά PlayStation) για να βγει το τέρμα που αντί να πέσει να την πιάσει, τρέχει και πέφτει πάνω στον επιθετικό. Ο τερματοφύλακάς μου πέφτει, ο επιθετικός απλά σκοντάφτει, παίρνει την μπάλα και γίνονται δύο τα γκολάκια. Αναφωνώ ότι απλά δεν γίνεται να συμβούν κι άλλες μ*****ς. Στο 25ο λεπτό ο αντίπαλος κάνει through, αλλάζω παίκτη και πατάω πίσω και μπροστά. Για έναν ανεξήγητο λόγο δεν καταχωρείται το μπροστά που έκανα (όχι δεν έφταιγε ούτε το lag, ούτε το χειριστήριο) και ο παίκτης παίρνει την μπάλα, τρέχει πίσω και τραβάει χειρόφρενο με αποτέλεσμα να φύγει η μπάλα και να την πάρει ο αντίπαλος. Σε εκείνο ακριβώς το σημείο έγινε και το quit.
Ο τεχνικός τομέας του PES 2012 κυμαίνεται σε αρεστά επίπεδα. Ομολογώ ότι δεν παρατήρησα πολλές διαφορές σε σχέση με το περσινό παιχνίδι, αλλά αυτό είναι πιστεύω αυτονόητο, αφού ο τίτλος φτιάχνεται με βάση τις κονσόλες τωρινής γενιάς. Τα μοντέλα των ποδοσφαιριστών είναι εξαιρετικά και μπορείτε να διακρίνετε μέχρι και τις φλέβες τους. Ανάλογες εντυπώσεις αφήνει και ο φωτισμός που είναι εκπληκτικός, ενώ οι σκιές των παικτών δεν εξαφανίζονται όταν βρεθούν σε κάποιο σκιερό μέρος. Από την άλλη, το γρασίδι και το πλήθος θα μπορούσαν να είναι καλύτερα, ενώ συχνά-πυκνά θα παρατηρήσετε προβλήματα στο clipping των αντιπάλων μεταξύ τους.
Το ηχητικό μέρος είναι ακριβώς ίδιο με το περσινό – δυστυχώς. Η ελληνική αναμετάδοση των αγώνων είναι κακή κι αυτό φαίνεται στο ύφος τόσο του Θαναηλάκη, όσο και του Σωτηρακόπουλου – σε λιγότερο βαθμό στον τελευταίο ομολογουμένως. Πολύ ψεύτικη και κρύα θα έλεγα, ενώ παρόν δηλώνουν και πάλι προβλήματα στην επιλογή των σχολίων. Αυτό βεβαίως είναι προγραμματιστικό λάθος και δεν φέρουν ευθύνη οι σχολιαστές, αλλά όπως και να το κάνουμε… δεν γίνεται να πηγαίνει κόρνερ από σουτ και να λέει “Ωωωω, ωραία κεφάλια”. Το γεγονός δε ότι ένα τόσο απλό προγραμματιστικό σφάλμα δεν διορθώθηκε, πρέπει να σας προετοιμάσει για την συνέχεια της κριτικής.
Και περνάμε στο ζουμί του PES 2012 που δεν είναι άλλο από το gameplay του. Η Konami καυχιέται για το Active AI, με το οποίο οι επιθετικοί σας κάνουν από μόνοι τους κινήσεις για να τραβήξουν τους αμυντικούς. Να με συγχωρείτε όμως αλλά στο κορυφαίο επίπεδο δυσκολίας δεν είδα κάτι τέτοιο. Αν δεν έδινα πάσα για να προωθήσω χειροκίνητα τον παίκτη ή αν δεν χρησιμοποιούσα το επίσης καινούριο Teammate Control, τα μουσκάρια μου θα καθόντουσαν και θα φανφαριζόντουσαν εις τους αιώνας των αιώνων αμήν.
Πάντως το Off The Ball – μαζί με το Teammate Control – είναι ιδιαίτερα χρήσιμο στα φάουλ και στα κόρνερ και θεωρώ ότι αξίζουν εύσημα στην Konami γι αυτήν της την κίνηση. Πλέον μπορείτε να επιλέξετε τον παίκτη που θέλετε και να δοκιμάσετε να σκοράρετε με έναν μοναδικό τρόπο. Το δε Pass Support περισσότερο ζημιά κάνει στις πάσες παρά καλό. Κι αυτό γιατί αντιμετώπισα πάρα πολλά προβλήματα, τόσο στην μπάρα ενέργειας των πασών όσο και στις κατευθύνσεις που όριζα τις πάσες να πάνε. Να φανταστείτε ότι σε κάποια φάση ο Rooney μου έκανε υπερυψωμένη through-pass στα πλάγια ενώ εγώ του έλεγα να την κάνει μπροστά. Η ακυρότητα σε όλο της το μεγαλείο.
Και φτάνουμε στο αγαπημένο μου μέρος, την σωρεία προβλημάτων που μαστίζει το Pro. Ναι, για ακόμη μια φορά θα δείτε τα γνωστά συρτάκια, και πάλι θα δείτε να τραβάει “χειρόφρενο” ο παίκτης όταν τον αλλάζετε, και πάλι ανοίγουν τρύπες οι αμυντικοί χωρίς να μένουν στην θέση τους, και πάλι θα δείτε να τρέχουν προς την κατεύθυνση της μπάλας κι όχι εκεί που τους λέτε να πάνε με το stick, και πάλι υπάρχουν scripted καταστάσεις όπου κάτι θα γίνει με έναν συγκεκριμένο τρόπο ότι κι αν κάνεις, κλπ.Είναι φριχτό να βλέπεις κάθε χρόνο τα ίδια ακριβώς προβλήματα. Είναι σαν να έχει φάει στούκα ένα Subaru Impreza, να έχει αχρηστευθεί ο κινητήρας κι εσύ αντί να τον φτιάξεις – αφού είναι η καρδιά του αυτοκινήτου – να κάθεσαι να βάζεις νέον, νέα φανάρια, άλλο turbo και άλλη αεροτομή. Ε με αυτά δεν θα τα “πιάνει” το αμάξι σου ρε φίλε, πώς να το κάνω.
Και πείτε μου τι διάολο κάνει εδώ ο Berbatov. Ναι, είμαι στην επίθεση κι αντί να πάρει την μπάλα που είναι μπροστά του κάνει πίσω βηματάκια; Και μετά στρίβει για να μην πέσει πάνω του η μπάλα; Με ποια λογική ρε; Δηλαδή δεν γίνονται αυτά. Χώρια ότι το πόδι του αμυντικού περνάει μέσα από το πόδι του παίκτη μου για να την απομακρύνει. Κι ερωτώ τώρα εγώ, γιατί να μην περάσει το πόδι του δικού μου παίκτη μέσα από του αντιπάλου και να σουτάρει που του είχα πει; Γιατί μιλάμε για ένα scripted event, γι αυτό.Ή μήπως εδώ; Το γνωστό σταμάτημα στα καλά καθούμενα του αμυντικού που μαρκάρει έναν επιθετικό; Είσαι σοβαρή ρε Konami; Κάθομαι εγώ και προσπαθώ να μην δημιουργούνται τρύπες κι οι αμυντικοί μου τεμπελιάζουνε; Για να μην μιλήσω για αυτό, όπου όταν σταματάω το replay έχω πατήσει ήδη να την κλέψει ο υπερήρωας Ronaldo με overral 101 παρακαλώ, και το αποτέλεσμα; Καθυστέρει ο Ronaldo κάνοντας πίσω βήματα (εγώ να κλέψω πάτησα, όχι το πίσω) ΜΕΧΡΙ να κάνει ο αντίπαλος την ντρίπλα ώστε να του δοθεί φάουλ. Ή μήπως εδώ όπου ο παίκτης αφενός δεν υπακούει στο stick και πηγαίνει πιο πέρα από όπου όριζα, αφετέρου δεν κάνει ούτε καν κεφαλιά ενώ είχα πατήσει το κουμπί. Το αποτέλεσμα; Να βγει ο επιθετικός μόνος του. Ε μα κάτσε ρε Konami, τι μπαρούφες είναι τούτες – ρητορική ερώτηση, αφού είναι οι ίδιες περσινές μπαρούφες που δεν διόρθωσαν. Έχει πρόβλημα ο πυρήνας του κι εσύ μου βάζεις Xenon φώτα;
Κλείνοντας την κριτική, οφείλω να σχολιάσω τον αγώνα που με έκανε να πετάξω μερικές βρισιές βραδιάτικα και να αποφασίσω να γράψω το review. Παίζω online και είμαι στην σέντρα. Δίνω πάσα προς τα πίσω και την κάνει πολύ σιγανή. Ο αντίπαλος είναι κοντά. Κάνω ξανά πάσα κι ενώ η δύναμη είναι στην μέση, η πάσα πάει σαν χελώνα. Ο αντίπαλος την παίρνει, αμυντικοί δεν υπάρχουν και γκολ. Παραβλέποντας το όλο σκηνικό, συνεχίζω. Μετά από κάνα 10λεπτο κι αφού είμαι στην άμυνα, δίνω πάσα στο τέρμα (η δύναμη στα τρία τέταρτα). Η πάσα πάει σαν χελώνα κι επιθετικός τρέχει. Πατάω το τρίγωνο (χειριστήριο με κουμπιά PlayStation) για να βγει το τέρμα που αντί να πέσει να την πιάσει, τρέχει και πέφτει πάνω στον επιθετικό. Ο τερματοφύλακάς μου πέφτει, ο επιθετικός απλά σκοντάφτει, παίρνει την μπάλα και γίνονται δύο τα γκολάκια. Αναφωνώ ότι απλά δεν γίνεται να συμβούν κι άλλες μ*****ς. Στο 25ο λεπτό ο αντίπαλος κάνει through, αλλάζω παίκτη και πατάω πίσω και μπροστά. Για έναν ανεξήγητο λόγο δεν καταχωρείται το μπροστά που έκανα (όχι δεν έφταιγε ούτε το lag, ούτε το χειριστήριο) και ο παίκτης παίρνει την μπάλα, τρέχει πίσω και τραβάει χειρόφρενο με αποτέλεσμα να φύγει η μπάλα και να την πάρει ο αντίπαλος. Σε εκείνο ακριβώς το σημείο έγινε και το quit.
Να το χαίρεστε λοιπόν και ναι, είμαι άμπαλος για τους φανατικούς του Pro που θα θελήσουν(;) να το υπερασπιστούν με νύχια και με δόντια. Όταν όμως τα λέγαμε πέρσι τα προβλήματά του, κάποιοι έλεγαν τα δικά τους στην αρχή και κατέληξαν να τα παραδέχονται μετά από καιρό. Το ξέρω, είναι δύσκολο να αποδεχτεί κάποιος ότι η αγαπημένη του σειρά έχει πάρει την κάτω βόλτα, αλλά τι να κάνουμε, το Pro Evolution Soccer συνεχίζει να κυμαίνεται σε παρόμοια επίπεδα με την περσινή έκδοση. Το ότι έχουμε μεγαλύτερη δυσκολία αυτή την χρονιά και το ότι το αντίπαλο ΑΙ είναι καλό, δεν σημαίνει ότι είναι τόσο καλό και το ΑΙ των συμπαικτών σας. Πράγμα που αν μη τι άλλο με κάνει να δώσω κίτρινη κάρτα στην Konami. Άντε… και του χρόνου με υγεία!
Η Βαθμολογία ΜαςPro Evolution Soccer 2012: 6.5
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου