KILLZONE 2:REVIEW

Ψάξτε όσο θέλετε, αλλά δύσκολα θα βρείτε παιχνίδι που να έχει προκαλέσει περισσότερες συζητήσεις από όσες έχει προκαλέσει το Killzone 2. Συνοδευόμενο από τρομακτικό hype, μεγαλύτερο και από αυτό του Halo 3, και με το φάντασμα του περίφημου CGI trailer που είδαμε στην Ε3 2005 να πλανάται απειλητικά από πάνω του, το Killzone 2 είναι επιτέλους εδώ, περίπου τέσσερα χρόνια μετά την επίσημη ανακοίνωσή του. Οι προσδοκίες είναι υψηλές, ίσως υπερβολικά υψηλές. Καταφέρνει το παιχνίδι να ανταποκριθεί σε αυτές;
Στο πρώτο Killzone, οι Helghast, που είναι οι «κακοί» της ιστορίας, εισέβαλαν στον πλανήτη Vekta προκειμένου να τον καταλάβουν, αλλά τελικά δεν τα κατάφεραν. Οι δυνάμεις του ISA, του οργανισμού που αποτελεί το αντίπαλο δέος των Helghast, αμύνθηκαν επιτυχώς και αφού εκδίωξαν τους αντιπάλους τους, αποφάσισαν να τους… απαντήσουν με το ίδιο νόμισμα. Έτσι λοιπόν, στο Killzone 2 οι ρόλοι αντιστρέφονται. Οι ISA είναι αυτή τη φορά οι εισβολείς, έχοντας στόχο να καταλάβουν τον πλανήτη Helghan και να συλλάβουν τον Scholar Visari, αρχηγό των Helghast, οι οποίοι πλέον πρέπει να υπερασπιστούν τον κόσμο τους. Εσείς αναλαμβάνετε τον ρόλο του Sev, ενός στρατιώτη των ISA και μέλος της ομάδας Alpha, μαζί με τους Rico Velasquez, Dante Garza και Thomas Natko.
Αξίζει να σημειωθεί πως, παρά το ότι η ιστορία διαδραματίζεται στο μέλλον και σε άλλους πλανήτες, το όλο θέμα μοιάζει με το τελευταίο στάδιο του 2ου Παγκοσμίου Πολέμου. Από τη μία οι Helghast, οι οποίοι είναι συσπειρωμένοι γύρω από έναν φανατικό, αυταρχικό δικτάτορα και πιστεύουν πως είναι ανώτεροι από τις υπόλοιπες ανθρώπινες φυλές, όπως οι Ναζί. Προσπάθησαν να καταλάβουν τον πλανήτη Vekta αλλά απέτυχαν και πλέον είναι στριμωγμένοι. Από την άλλη οι ISA, οι οποίοι, σαν τους Συμμάχους, αποφασίζουν να τελειώσουν τον πόλεμο μια και καλή, εισβάλλοντας στο «σπίτι» των αντιπάλων τους, με στόχο να τιμωρήσουν παραδειγματικά τον Scholar Visari, που είναι ο «Χίτλερ» της ιστορίας. Οι Helghast θα δώσουν και την ζωή τους προκειμένου να υπερασπιστούν την τιμή του Visari. Οι ομοιότητες δεν σταματούν εκεί και γενικώς, είναι ξεκάθαρο πως η Guerilla σχεδίασε τους Helghast με βάση τους Ναζί. Γι αυτό άλλωστε και αυτοί αποτελούν ένα από τα πιο ενδιαφέροντα factions που έχουμε δει σε videogame.
Κάτι άλλο που πρέπει να έχετε υπόψη, είναι το πλουσιότατο backstory του Killzone universe. Ο πόλεμος μεταξύ των ISA και των Helghast αποτελεί απλά το τελευταίο στάδιο μιας ιστορίας που αρχίζει τον 21ο αιώνα και είναι γεμάτη με γεγονότα που οδήγησαν στην τωρινή σύγκρουση. Αν θέλετε να έχετε μία πλήρη εικόνα του τι παίζεται στο Killzone franchise, διαβάστε το backstory στο killzone.com.
Εσείς, ως Sev, παρέα με τους συντρόφους σας, ανήκετε στις μονάδες των ISA που έχουν την πιο σημαντική αποστολή: να καταλάβουν την πόλη Pyrrhus, πρωτεύουσα των Helghast και φυσικά να συλλάβουν τον Visari. Οι διοικητές του ISA πιστεύουν ότι η εισβολή στον Helghan θα είναι σχετικά εύκολη υπόθεση και έχουν φροντίσει να περάσουν αυτήν τη νοοτροπία και στους στρατιώτες. Ως εκ τούτου, με την προσγείωσή τους στον εχθρικό πλανήτη, βρίσκονται προ εκπλήξεως. Οι καιρικές συνθήκες είναι το λιγότερο αντίξοες, οι αντίπαλοι είναι έτοιμοι να πεθάνουν για τον ηγέτη τους, ενώ το οπλοστάσιό τους είναι ανέλπιστα δυνατό. Ο Helghan αποδεικνύεται κόλαση για εσάς και τους συντρόφους σας, και πλέον μία διαδικαστική αποστολή μετατρέπεται σε αγώνα για επιβίωση. Το σενάριο θα σας κρατήσει έντονο το ενδιαφέρον καθ’ όλη την διάρκεια του παιχνιδιού. Μπορεί να μην υπάρχουν οι τρελές ανατροπές, αλλά σίγουρα θα εκπλαγείτε από την αποφασιστικότητα και τις πράξεις των αντιπάλων σας, προκειμένου να σας εξολοθρεύσουν.
Το Killzone 2 διαδραματίζεται κατά κύριο λόγο μέσα και γύρω από την Pyrrhus City, ενώ κατά διαστήματα θα επισκεφθείτε και κάποιες άλλες περιοχές του πλανήτη Helghan. Παρόλο που δεν αποτελεί κάτι ουσιαστικά διαφορετικό, ομολογώ πως απόλαυσα ιδιαίτερη την αίσθηση του να είμαι ο εισβολέας, έστω και αν οι αντίπαλοί μου είναι καθάρματα όπως και να το κάνουμε. Με κάθε επιτυχία μου, ένιωθα πως πραγματικά έπαιρνα κάτι από τους Helghast. Όσο προχωρούσα στο εκάστοτε επίπεδο, ένιωθα ότι καταλαμβάνω το «σπίτι» τους.
Οι μάχες του Killzone 2 είναι απολαυστικές, και γι αυτό ευθύνονται διάφοροι παράγοντες. Ξεκινώ από τον χειρισμό, από τον οποίο ξεχωρίζουν δύο στοιχεία. Πρώτον, το πρωτότυπο σύστημα κάλυψης πρώτου προσώπου. Το Killzone 2 είναι το πρώτο FPS που τολμά να χρησιμοποιήσει την κάλυψη (που λόγω του Gears of War αποτελεί τη νέα μόδα) όπως την χρησιμοποιούν τα πρόσφατα third-person shooters. Με το πάτημα ενός πλήκτρου «κολλάτε» στον τοίχο που βρίσκεται κοντά σας, και από εκεί και πέρα ξεμυτίζετε για να πυροβολήσετε. Όλα αυτά πάντα σε πρώτο πρόσωπο, κάτι που κάνει την όλη εμπειρία πολύ πιο άμεση και ρεαλιστική. Το μόνο παράπονο που έχω από το first-person cover system αφορά τo ότι δεν μπορείτε να σκύψετε κατά βούληση.
Ο χειρισμός σε γενικές γραμμές είναι κλασσικός για FPS, αλλά έχει άλλη μία αξιοσημείωτη διαφορά. Είναι σχεδιάσμενος με στόχο να σας δίνει την αίσθηση του ότι πραγματικά ελέγχετε ένα στρατιώτη, φορτωμένο με εξοπλισμό. Με λίγα λόγια ο χειρισμός μπορεί να χαρακτηριστεί «βαρύς», και αυτό επηρεάζει την κίνησή σας, την στόχευσή σας κλπ. Σε αρκετούς μπορεί να μην αρέσει αυτό, ιδιαίτερα αν έχουν συνηθίσει τον χειρισμό των υπόλοιπων FPS. Όμως σε τελική ανάλυση, αποτελεί ένα στοιχείο που δίνει ακόμα περισσότερο ρεαλισμό στο παιχνίδι και φυσικά το κάνει ακόμα πιο ξεχωριστό. Προσωπικά μου άρεσε, και πιστεύω ότι αργά ή γρήγορα, όταν εγκλιματιστείτε στο παιχνίδι θα συμφωνήσετε και εσείς.
Το Killzone 2 έχει στόχο να σας απορροφήσει πλήρως στην εμπειρία που προσφέρει, γι αυτό και εκμεταλλεύεται την δυνατότητα αναγνώρισης κίνησης του Dual Shock 3 (ή του SIXAXIS φυσικά) με δύο έξυπνους τρόπους. Συγκεκριμένα, το motion sensitivity χρησιμοποιείται για την ενεργοποίηση εκρηκτικών και το γύρισμα βαλβίδων, με τα εικονικά χέρια σας να στρίβουν καθώς στρίβετε το χειριστήριο, και να εκτελούν τις σχετικές κινήσεις. Επίσης, όταν χρησιμοποιείτε το sniper rifle, πρέπει να κρατάτε ακίνητο το χειριστήριο, καθώς οποιαδήποτε κίνηση επηρεάζει την στόχευσή σας. Πρόκειται για ένα πολύ ενδιαφέρον feature, που σιγά σιγά όλο και περισσότεροι developers προσθέτουν στα παιχνίδια τους για το PS3. Στο Killzone 2 είναι σωστά υλοποιημένο.
Εξαιρετική δουλειά έχει γίνει και στον τομέα του ΑΙ. Οι Helghast έχουν φοβερά ανθρώπινη και ρεαλιστική συμπεριφορά. Καλύπτονται σωστά, αλλάζουν θέσεις συχνά, απομακρύνονται όταν τους πετάτε χειροβομβίδες, αν αντιληφθούν ότι υπάρχει διαθέσιμο εγκατεστημένο πολυβόλο σπεύδουν αμέσως να το χρησιμοποιήσουν και γενικώς, συμπεριφέρονται σαν πραγματικά όντα. Τα προβλήματα στο scripting είναι ελάχιστα. Υπαρκτά μεν, αλλά ελάχιστα, που σημαίνει ότι το ΑΙ αφήνει σχεδόν άριστες εντυπώσεις. Κατά την διάρκεια του παιχνιδιού αντιμετωπίζετε πολλούς και διάφορους τύπους εχθρών. Οι Helghast χωρίζονται σε διάφορα είδη, από τους απλούς στρατιώτες, μέχρι τους snipers, τους ειδικούς στις melee επιθέσεις και τους τυπάδες που χρησιμοποιούν φλωγοβόλο. Ενδιαφέρουσα είναι και η ρομποτική τεχνολογία που χρησιμοποιούν, με τα ATACs, τα οποία είναι ιπτάμενα drones, να κλέβουν τις εντυπώσεις.
Όσο για τους συντρόφους σας, αυτοί δεν είναι υπερστρατιώτες, αλλά ευτυχώς δεν είναι ούτε και γλάστρες. Συχνά τραυματίζονται και πρέπει εσείς να τρέξετε και να τους θεραπαύσετε. Όχι ότι είναι απαραίτητο να κάνετε κάτι τέτοιο. Απλά, στο Killzone 2 τόσο το φιλικό, όσο και το εχθρικό ΑΙ, λειτουργεί φυσιολογικά. Aυτό σημαίνει ότι οι μεν σύντροφοί σας αποτελούν υπολογίσιμο αντίπαλο για τους εχθρούς, οι δε Helghast δεν ασχολούνται μόνο με εσάς, όπως έχουμε δει να γίνεται σε τόσα άλλα shooters, όπου όλοι οι αντίπαλοι προσπαθούν να σκοτώσουν μόνο τον παίκτη. Έτσι σας δίνεται η αίσθηση του γενικευμένου πολέμου, και οι μάχες μοιάζουν περισσότερο απλωμένες.
Τα όπλα που έχετε στη διάθεσή σας αρχικά είναι λίγα και συνηθισμένα, όπως πχ το assault rifle και το shotgun. Όσο προχωράτε όμως, ανακαλύπτετε ορισμένα απίστευτα «μωρά». Μπορεί στην πρώτα στάδια του παιχνιδιού να μην φαίνεται, αλλά το Killzone 2 διαθέτει μερικά από τα πιο εντυπωσιακά όπλα που έχουμε δει σε shooter. Τα τρία καλύτερα είναι με διαφορά το bolt gun που εκτοξεύει καρφιά που εκρήγνυνται (!), το electricity gun που ηλεκτρίζει τους εχθρούς μέχρι θανάτου, και το φλωγοβόλο που καίει τους αντιπάλους σας ζωντανούς. Σε γενικές γραμμές, τα όπλα του τίτλου θα σας αφήσουν πλήρως ικανοποιημένους. Αξίζει να αναφερθεί ότι σε κάποια φάση αναλαμβάνετε τον έλεγχο ενός mech, αλλά και ενός αντιαεροπορικού πολυβόλου. Και στις δύο περιπτώσεις, τα αποτελέσματα είναι ιδιαίτερα θεαματικά και το gameplay απολαυστικό.
Η προσοχή στην λεπτομέρεια είναι πραγματικά εμφανής σε ολόκληρο το παιχνίδι. Για παράδειγμα, υπάρχει ένα επίπεδο που διαδραματίζεται πάνω σε ένα τρένο, στο οποίο εσείς πρέπει να προχωρήσετε και να φτάσετε στα πρώτα βαγόνια. Καθώς κινείται το τρένο και όταν βρίσκεστε έξω, όπως είναι λογικό, έχετε κόντρα αέρα, και πρέπει να προσαρμόσετε την τακτική σας πάνω σε αυτό το στοιχείο. Λόγω του αέρα λοιπόν, οι χειροβομβίδες των εχθρών φτάνουν πιο μακριά, ενώ οι δικές δεν πηγαίνουν όσο μακριά θέλετε και τελικά δεν προσγειώνονται εκεί που επιθυμείτε. Εκπληκτικό!
Η απουσία co-op δεν περνάει απαρατήρητη, αλλά ταυτόχρονα δεν έχει ιδιαίτερη σημασία κατ’ εμέ. Αυτό γιατί το Killzone 2, κατά τ’ άλλα διαθέτει υπερπλήρες multiplayer. Υποστηρίζονται έως και 32 παίκτες, ενώ υπάρχουν οκτώ χάρτες και μια ποικιλία από modes όπως Team Deathmatch (στο παιχνίδι ονομάζεται “Bodycount”), Capture and Hold, Search and Retrieve, Search and Destroy, Assassination κλπ. Αυτό που έχει ενδιαφέρον είναι το ότι μπορείτε να παίξετε συνεχόμενα όλα τα παραπάνω modes κατά την διάρκεια ενός γύρου, και στο τέλος νικήτρια αναδεικνύεται η ομάδα που επικράτησε στα περισσότερα. Με αυτόν τον τρόπο, παίκτες που μέχρι σήμερα ήξεραν να παίζουν μόνο πχ Team Deathmatch, έχουν την ευκαιρία να γνωρίσουν και τα υπόλοιπα είδη multiplayer παιχνιδιού.
Mε κάθε επιτυχία σας στο πεδίο της μάχης, κερδίζετε πόντους που με τη σειρά τους σας βοηθούν να προαχθείτε σε ανώτερο rank. Με κάθε προαγωγή, αποκτάτε περισσότερα όπλα, εξαρτήματα, ικανότητες, και το σημαντικότερο, ξεκλειδώνετε νέες classes. Αντίθετα με τα περισσότερα class-based shooters, το Killzone 2 δεν σας τα προσφέρει όλα στο πιάτο, αλλά σας αναγκάζει να φτύσετε αίμα προκειμένου να εξελιχθείτε και να ξεκλειδώσετε νέες classes. Υπάρχουν συνολικά επτά classes, με την κάθε μία να διαθέτει τα δικά της πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα, ενώ μπορείτε και να συνδυάσετε κάποιες ικανότητες τους, προκειμένου να δημιουργήσετε τον ιδανικό στρατιώτη για online συμπλοκές. Κατά την διάρκεια του εκάστοτε match, τέσσερις παίκτες μπορούν να σχηματίσουν μία squad, για πιο άμεση συνεργασία και respawns σε καλύτερα σημεία.
Oι μάχες είναι διασκεδαστικές και συνήθως αμφίροπες, ενώ οι χάρτες ποικίλουν σε μέγεθος και σχεδιασμό. Στο multiplayer του Killzone 2, η ομαδική δουλειά είναι το κλειδί για την επικράτηση. Αν το εκάστοτε match δεν έχει γεμίσει με παίκτες, υπάρχει η δυνατότητα την θέση τους να πάρουν κάποια bots, ώστε ο «πληθυσμός» να βρίσκεται σε ικανοποιητικό επίπεδο. Φυσικά ας μην ξεχνάμε και τα διάφορα «περιφερειακά» χαρακτηριστικά, όπως η υποστήριξη των clans, η συμβατότητα με το killzone.com και άλλα. Τέλος, αξίζει να σημειωθεί το δευτερεύον κομμάτι του multiplayer, ονόματι Skirmish, που χρησιμεύει για εξάσκηση και στο οποίο τίθεστε αντιμέτωποι με ΑΙ εχθρούς στους διάφορους χάρτες. Έτσι μπορείτε να μάθετε τους χάρτες και να προσαρμοστείτε στο gameplay, χωρίς να… ταπεινωθείτε online.
Το multiplayer του Killzone 2 είναι τόσο πλούσιο, που θα μπορούσα να γράψω ένα ολόκληρο ξεχωριστό review γι αυτό. Πρόκειται για ένα από τα καλύτερα online shooters που έχουμε δει σε κονσόλα. Είναι δημιουργημένο με στόχο να σας κρατήσει το ενδιαφέρον για πολύ καιρό, όχι μόνο μέσω του διασκεδαστικού gameplay, αλλά και μέσω του γενικότερου βάθους του.
Ο τομέας των γραφικών είναι μάλλον ο πιο πολυσυζητημένος του παιχνιδιού. Κανείς δεν ξεχνά το περίφημο CGI trailer που είδαμε στην Ε3 2005, το οποίο η Sony αρχικά πάσαρε ως in-game. Ευτυχώς το τελικό αποτέλεσμα όχι απλά είναι ανώτερο από εκείνο το trailer, αλλά είναι ότι πιο όμορφο έχουμε δει σε αυτή τη γενιά hardware μέχρι στιγμής. Τα εκπληκτικά εφέ δημιουργούν μια εντυπωσιακή, εφιαλτική και πολεμική ατμόσφαιρα, και δείχνουν το πόσο αφιλόξενο μέρος είναι ο πλανήτης Helghan. Τα χρώματα είναι μουντά και γκρίζα, όντας απόλυτα ταιριαστά με το ύφος του τίτλου. Η αρχιτεκτονική των κτιρίων είναι εντελώς διαφορετική από το πρώτο Killzone, ενώ πολλά περιβάλλοντα μπορούν να καταστραφούν. Το καθεστώς του Visari είναι πανταχού παρών, με σημαίες με το σήμα των Helghast να κυματίζουν. To αίμα στις μάχες ρέει άφθονο, ενώ δεν λείπουν και οι διαμελισμοί. Tα μοντέλα των χαρακτήρων είναι σχεδιασμένα με τρελή λεπτομέρεια, οι φωτοσκιάσεις άριστες, και το animation ομαλότατο. Άξια αναφοράς είναι και τα πανέμορφα όπλα, τα οποία πολλές φορές θα κάθεστε ακίνητοι για να θαυμάσετε.
Ανάλογη ποιότητα συναντάμε και στον ήχο. Τα ηχητικά εφέ είναι πλούσια, με μόνο παρατράγουδο τον ήχο που κάνει το shotgun όταν πυροβολά, που κατ’ εμέ, δεν αντικατοπτρίζει πλήρως την δύναμη του συγκεκριμένου όπλου. Οι κραυγές που βγάζουν οι Helghast όταν πεθαίνουν και ειδικά όταν καίγονται, είναι απολαυστικές. Η μουσική που παίζει κατά την διάρκεια του παιχνιδιού θα σας κάνει να νιώθετε σα να συμμετέχετε σε χολιγουντιανή ταινία.Τέλος, από τον τομέα του voice work ξεχωρίζουν οι Helghast χαρακτήρες, όπως ο Visari και ο στρατηγός Radec. Έχει γίνει φανταστική δουλειά από τους ηθοποιούς Brian Cox και Sean Pertwee αντίστοιχα.
Το hype ήταν τεράστιο, όμως πολλοί παραμέναμε σκεπτικοί όσον αφορά το Killzone 2. Από την μία το CGI trailer, από την άλλη το μέτριο πρώτο παιχνίδι, και ανάμεσά τους οι πολλές απογοητεύσεις που μας έχει «ποτίσει» η Sony τα τελευταία χρόνια. Τελικά όμως η Guerilla τα κατάφερε και δημιούργησε ένα παιχνίδι που ανταποκρίνεται στις τεράστιες προσδοκίες. Το Killzone 2 είναι ένα από τα καλύτερα first person shooters όλων των εποχών.


Η Βαθμολογία Μας

Killzone 2: 9/10






0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου